A szlovákiai magyarok szabadidős tevékenységei és kulturális fogyasztása

A szlovákiai magyarok szabadidős tevékenységei és kulturális fogyasztása

A 21. században nagymértékben megnőtt a fejlett országok lakosságának szabadideje. Ugyanakkor nemzetközi kutatások és korábbi saját kutatásaink eredményei is bizonyítják, hogy az emberek egyre kevésbé érdeklődnek a társadalmat és a közösségeket érintő kérdések iránt, s egyre inkább magukbafordulnak. A kutatás a következő kérdéskörökre irányult:

  • a szlovákiai magyarok szabadidős tevékenységei és ezek struktúrája
  • médiahasználat – klasszikus média és internet használata, médiapreferenciák, online szociális hálók használata
  • kulturális szervezetek ismertsége és látogatottsága

A felmérés kérdőíves módszerrel készült 3000-es nem, kor, iskolai végzettség és településszerkezet szerint reprezentatív mintán Dél-Szlovákiában.

CímkézvePublikáció
Kezdés éve2014-01
Befejezés éve2016-12
RészlegSzociológiai és Demográfiai Kutatások Részlege
ProgramvezetőLampl Zsuzsanna
RésztvevőkSzarka Kriszta, Horváth Malvin
Eddigi eredmények

Lampl Zsuzsanna: Példaképek hiánya? Új Szó, 2013. december 13.

Lampl Zsuzsanna: Ízelítő médiafogyasztási szokásainkból, www. korkep.sk, 2014. október 27

Lampl Zsuzsanna: Szegény kisgyermek, Új Szó, 2014. október 17.

Lampl Zsuzsanna: Lampl Zsuzsanna: Unaloműző, Új Szó, 2014. július 11., https://ujszo.com/velemeny/unalomuzo